Katholieke Scholenstichting Utrecht

De Katholieke Scholenstichting Utrecht (KSU) is een professionele organisatie voor primair onderwijs. Zo’n 700 medewerkers verzorgen direct of indirect het onderwijs aan 7.000 kinderen. De KSU bestuurt en beheert in de stad Utrecht 26 basisscholen verdeeld over 32 locaties

Kernwaarden

De katholieke identiteit is de bron van waaruit dagelijks op school wordt gewerkt. Het zijn deze zes kernwaarden die ons verbinden en richting geven:

• eenvoud
  • aandacht
  • ruimte
  • verantwoordelijkheid
  • vernieuwing
  • pleizer

Missie: Meer dan een basis

De KSU wil meer bieden dan alleen kwalitatief goed basisonderwijs. Hoe doen we dat?

• Binnen een sociale context. Ons kwalitatieve en uitdagende onderwijs is ingebed in warmte, betrokkenheid en aandacht.
  • Met een rijk curriculum. We zorgen ervoor dat leerlingen hun talenten in de volle breedte kunnen ontwikkelen.
  • In een ambitieuze leeromgeving. We dagen elke leerling uit de eigen talenten te ontdekken en ontwikkelen.

Visie: De leerling blinkt uit

Ons onderwijs biedt de uitdaging, aandacht en zorg die leerlingen nodig hebben om uit te kunnen blinken. De KSU schept daarvoor de randvoorwaarden: goede faciliteiten, relevante en sterke partners, een uitdagende en professionele omgeving en ‘ruimte’. Ruimte om te ontwikkelen, vernieuwen en verantwoordelijkheid te nemen.

De leerling blinkt uit!  Dat is de ambitie.

Voor meer informatie over de KSU: www.ksu-utrecht.nl.