Wetenschap, Natuur en Technologie (WNT)

Op onze school werken we structureel aan wetenschap, natuur en technologie. We hebben een goed uitgerust WNT- lokaal. Via een rooster krijgen leerlingen om de week les in het WNT- lokaal van de groepsleerkracht samen met de vakdocent WNT. Een keer per jaar organiseren we een themaweek waarbij een onderwerp uit de WNT centraal staat.

Tijdens lessen wetenschap, natuur en technologie maken leerlingen kennis met diverse onderwerpen en vaardigheden en leren ze onderzoeken en ontwerpen volgens de empirische cyclus. Leerlingen oefenen 21e eeuw-se’ vaardigheden zoals: kritisch denken, samenwerken, probleemoplossend vermogen en communiceren. Hiermee biedt de school leerlingen naast een goede basis ook uitdagend, verrijkend en innovatief onderwijs.

Opdrachten waaraan in tweetallen wordt gewerkt worden afgewisseld met klassikale lessen onderzoeken en ontwerpen. Ook is er heel veel ruimte voor eigen initiatief van leerlingen, o.a. in de Makerklas. In de Makerklas doen leerlingen nieuwe kennis en/of vaardigheden op waarbij ze zelf een fysiek object maken dat ze ook zelf bedacht / ontworpen hebben.

Ga voor meer informatie naar de WNT website van Wijzer aan de Vecht .