Gebouw en faciliteiten

Katholieke basisschool Wijzer aan de Vecht is in 1937 oorspronkelijk opgericht als de Salvatorschool door de Zusters Augustinessen. Later werd het de Carrousel. In 2015 is de school geheel gerenoveerd, waarbij een aantal oorspronkelijke details bewaard zijn gebleven. Dat maakt het gebouw heel uniek. Eigentijds en modern, maar met een historische touch! Na de renovatie heeft de school de naam KBS Wijzer aan de Vecht gekregen.

Inrichting gebouw en plein

Aan ons gerenoveerde gebouw kun je goed zien dat aandacht voor ons een centrale waarde is. Het is een uitnodigend gebouw met een ontmoetingsruimte die onze openheid en betrokkenheid symboliseert.
Aan de inrichting en de faciliteiten zie je dat goed leren, onderzoekend en ontdekkend leren in een fijne sfeer ons belangrijkste doel is. Op beide verdiepingen zijn hiervoor ruimten voor techniek ingericht. De speelzaal kan tevens benut worden als een toneelpodium waar leerlingen voorstellingen en presentaties kunnen houden. Het speelplein heeft uitdagende toestellen. Kortom een kindvriendelijke omgeving waar veel te ontdekken valt.

Voor de gymlessen maken we gebruik van de gymzaal naast de Prinses Margrietschool. Twee keer per week krijgen alle kinderen daar bewegingsonderwijs van een vakdocent.